Powered by
BOVAG-lid

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet bij?

Bel ons op 033-2455055 of stuur ons een bericht.

 

Ik wil meer weten over Free to go
Waar staan de auto's van Free to go?

Free to go werkt met zogenaamde "Hotspots". Deze hotspots worden door Euromobil, al dan niet in samenspraak met de klant, geselecteerd. Te denken valt aan parkeerplaatsen op een bedrijventerrein of in een bepaalde wijk. Maar het is ook mogelijk om een tijdelijke hotspot te creëren voor een evenement o.i.d. Free to go is daar heel flexibel in. Waar vind ik een auto? Hier tref je alle openbare hotspots van Free to go.

Wat heb ik nodig om een particulier of zakelijk Free to go-account aan te maken?

Je kunt je registreren via onze website of een Free to go-terminal op locatie. Een Free to go-account is zo aangemaakt. Voor een particulier account vragen we je om persoonlijke gegevens, je mobiele telefoonnummer, je e-mailadres, een geldig identiteitsbewijs en een geldig rijbewijs. Om een zakelijk account aan te maken hebben we daarnaast ook een KVK-, IBAN- en BTW-nummer nodig. Hier vind je meer informatie over de registratie.

Ik heb een auto gereserveerd, maar....
Hoe weet ik of mijn reservering wel goed in het systeem is verwerkt?
Free to go stuurt je een e-mail ter bevestiging naar het e-mailadres dat is opgegeven bij de registratie.
Hoe weet ik welke auto voor mij gereserveerd staat? Ik krijg bij de reservering geen kenteken van de auto te zien.

Als gebruiker van Free to go reserveer je een model, de daadwerkelijke auto die voor je beschikbaar is wordt pas op het laatste moment bepaald. Ongeveer 15 minuten voor de gereserveerde tijd wordt een SMS-bericht naar jouw telefoon verstuurd met het kenteken van de auto.

Hoeveel tijd moet er minimaal tussen het reserveren en het tijdstip van daadwerkelijk openen van de auto zitten?

De communicatie tussen de site en de auto verloopt via mobiel telefoonverkeer en mobiel internet. Om er zeker van te zijn dat de auto op tijd is geïnformeerd met jouw reservering dienen we rekening te houden met 15 minuten.

Ik rij in een Free to go-auto, maar...
Kan ik de auto op een andere plaats parkeren en de huur beëindigen dan waar ik de auto heb opgehaald? Is het zogenaamde "One way rent" mogelijk?

Ja dit is technisch mogelijk, maar dit is wel afhankelijk van de afspraken die jij of je werkgever met Free to go maakt en hier zijn kosten aan verbonden. Indien dit voor jou mogelijk is gemaakt dan dien je wel, bij het reserveren, vooraf een eindlocatie te selecteren.

Moet ik altijd met de Free to go-kaart afrekenen na het tanken of kan dat ook op andere wijze?

Nadat je getankt hebt dien je altijd met de Free to go-kaart af te rekenen. Dit omdat je de auto volledig vol dient te tanken en er achteraf verrekend wordt wat je als berijder hebt verbruikt.

Moet ik de auto met een volle tank inleveren?

Dit is niet verplicht. Maar geeft de brandstofmeter minder dan een kwart aan? Tank dan de auto volledig vol zodat je mede-Free to go-gebruiker niet met een lege tank geconfronteerd wordt.

Wat moet ik doen wanneer ik schade aantref op de Free to go-auto?

Indien je de Free to go-auto met schade aantreft groter dan een Euro muntstuk, dan dien je deze voor vertrek te melden bij de Free to go-helpdesk via 033-2455055 of freetogo@euromobil.nl. Mocht je dit vergeten, dan neem je het risico dat je aansprakelijk wordt gesteld voor deze schade. Het is dus in je eigen belang de auto goed te controleren. 

Schade die tijdens je gebruik ontstaat is uiteraard altijd jouw verantwoordelijkheid, tenzij er een tegenpartij aanwezig is die deze schade heeft veroorzaakt. Zorg er altijd voor dat een schade gemeld wordt en dat je een schadeaangifteformulier volledig invult (incl. de gegevens van de tegenpartij) van de schade die tijdens jouw gebruik is ontstaan.

Ik heb de auto afgesloten, maar heb nog iets in de auto laten liggen. Wat kan ik doen?

Mocht je iets in de auto hebben laten liggen en de auto gaat niet meer met de Free to go-kaart open, dan kan je met de helpdesk van Free to go bellen, via 033-2455055. De medewerkers van Free to go kunnen op afstand, nadat zij een check hebben uitgevoerd of jij wel toegang mag hebben tot de auto, de auto openen en weer afsluiten.

Ik heb een Free to go-kaart...
Mijn Free to go-kaart is kapot, wat moet ik doen?

De Free to go-kaart heeft ook een betaalfunctie en is daarmee een wettig betaalmiddel. Wanneer deze vervangen moet worden omdat deze kapot is, dan kan je deze via het contactformulier opnieuw aanvragen. Vernietig de oude kaart door middel van het doorknippen van de kaart zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.

Mijn Free to go-kaart is gestolen of ik ben deze verloren. Wat moet ik doen?

De Free to go-kaart is een wettig betaalmiddel, doe dus altijd aangifte van vermissing of diefstal bij de politie. Verstuur deze aangifte (digitaal) naar de helpdesk van Free to go, zodat wordt voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van jouw Free to go-kaart.

Ben je jouw kaart verloren of is je kaart gestolen? Meld dit dan direct:

  • Tijdens kantooruren bij de Free to go-helpdesk via 033 24 55 055.
  • Buiten kantooruren bij Travelcard, via 088 110 5000 (optie 3).

Free to go maakt een nieuwe kaart aan en verstuurt deze naar jouw adres dat bij ons bekend is.
Bij vervanging van de kaart (in alle gevallen) vragen wij een vergoeding van € 15,-. 

Ik ben de pincode van mijn Free to go-kaart vergeten. Wat moet ik doen?

Stuur ons een bericht via het contactformulier en wij informeren jou zo snel mogelijk over je pincode van je Free to go-kaart.